woensdag 15 januari 2020

Warme Truiendag - 7 februari

Warme Truiendag is bedoeld om er voor te kiezen het minder warm te maken op kantoor, in de school of in het huis, en dan een warme trui aan te doen om het wel zelf lekker warm te hebben.De truien van Warmetruiendag hebben een label met de tekst: Keeps you warm at 17 degrees. Cozy en zacht :).

Als iedereen in Nederland de thermostaat 1 graadje lager zet, scheelt dat genoeg energie om 3 van de Waddeneilanden een jaar te verwarmen.

In 2015 en 2016 heeft Caroline Evers van Bedtime for Bonzo, een trui ontworpen voor de organisatie. Met relief door zandsteek en kabels in 2015

en honingraatsteek en bijencellensteek in 2016:


In 2017 kwam ik Caroline Evers tegen op de Handwerkbeurs, ik had me ingeschreven voor een workshop bij haar. 

En daar hing haar Restjestrui:


Met zandsteek, Engelse patentsteek, Astrakansteek en Patrijzenoogjes; goud en letterlijk allerlei restjes die ze in de kast had liggen. Een prachtige trui, ik kreeg het uitgeschreven patroon mee, en misschien, misschien ga ik het een keer breien. 

Dit jaar? Kweenie.

Waar ik wel al goed mee op weg ben: de Warmetruiendagtrui van Woll of Fame, een leuke wolwinkel in Maasbracht. 
Vanaf 3 januari komt er iedere vrijdag een deel van het patroon online in de winkel, week 1 de schouderpas met de meerderingen, en hier heb ik week 2 af:



Het voorpand.

Week 3, dat zal de mouwen zijn, en dan ben ik eigenlijk al zover klaar. Nog een klein boordje en dan ben ik alweer klaar met de tweede trui van dit jaar, mijn eerste (toegegeven: truiTJE) was de Soldotna, voor mijn Middelste Meidje. Ze is er blij mee, gelukkig:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten