zaterdag 11 juli 2020

Kittekat

Voor het tweede baby'tje heb ik een strakke deken gebreid, met kleuren en het patroon van een tapijt van Sonia Delaunay. Zij was een toegepaste kunstenares, die vanaf het begin van de 20ste eeuw gewerkt heeft. Ze heeft samengewerkt met Coco Chanel, maar vooral ook met haar man, RObert Delaunay.

De achterkant van het dekentje is een katoenen stofje dat ik op de stoffenmarkt in Eindhoven heb gevonden.



 Geel, grijs en zwart zijn de katten die er op staan, met kattige uitspraken erbij 'Are you serious?' en 'Don't bother me'. Serieus ben ik meestal niet heel lang, maar alsjeblieft, bother me, dan gebeurt er tenminste wat ;)! Het is ook online te krijgen.

Bij deze het patroontje om zelf zo'n kittige kat te breien:



Maak de voorkant en de achterkant, voor de staart kun je ook een Icord van 6 en soms 7 steken maken, waar je een klein beetje vulling in doet. Niet te stevig opvullen, dan blijft 'ie zacht, en knuffelen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten