maandag 23 januari 2017

Het valt tegen....

Ik weet niet wat het is.... Ik kan me enthousiast storten op een idee, en dan denk ik dat het morgen klaar is.... nee, dat werkt niet zo. Hoe ouder, hoe wijzer? Ik blijf hopen!

Ik heb voor het eerst een hiel gebreid (met dank aan Arne en Carlos. Wat een gezellig stel om op de achtergrond naar te luisteren! De liefde en het respect voor elkaar straalt eraf, de tips zijn handig en de filmpjes duidelijk, ik ben fan geworden ;) en verkorte rijen. Die verkorte rijen zet ik in om een buik en een knie te modelleren. Het is nog niet helemaal geworden zoals ik zou willen. Dit is een ideaalbeeld:

Stephanie Metz maakte deze Venus

En dit heb ik tot nog toe:

Een onderstel en een armpje
Met het armpje ben ik nog niet tevreden: De vingers zijn gevormd door een rij steken op te zetten en dan gelijk af te halen. Het duurde even voordat ik deze grootte gevonden had.
Zo lang ongeveer:

Een aantekenschrift is echt nodig!

Maar na het breien is het duidelijk dat de vingers niet in een vast stand gezet kunnen worden, ik zal ze moeten vastnaaien. Dat wil ik eigenlijk niet.... Dus ik ga deze week op jacht naar dunne breinaalden, nr. 1 of zo. Misschien iets dikker?

Ik ben heel tevreden met de kleur het garen van de Zeeman dat ik gebruik (Julia), maar als ik de draad dunner maak, er zijn 2 draden getwijnd, kan ik er niet mee breien. De draad valt dan uit elkaar.... Het garen is volgens het etiket bedoeld voor naald 7-8, maar met 2 1/2 is er prima mee te breien. Trouwens: de benen heb ik op verschillende diktes naalden gebreid, kwam ik achter. Naald 2 1/2 en naald 3. En het verschil is groot! Marie heeft één oedeembeen gekregen! Vandaag begin ik ook met haar hoofd, ik heb bedacht dat het niet handig is het hele lijf mét hoofd aan elkaar te breien, want ik wil nog een skelet maken zodat Marie goed rechtop staat.

Word vervolgd!


Idee voor Maries ondergoed

Idee voor haar jurk

Idee voor haar schort (grapje, dit is het Hogere Breiwerk, door Monique Boonstra, jammer, maar dat gaat me boven mijn pet.....)

2 opmerkingen: